kobieta prowadząca zdrowy styl życia

Jak prowadzony styl życia wpływa na nasze zdrowie?

Fitlife, healthyfood, gymlover.. To tylko kilka z licznych hasztagów, które już jakiś czas temu opanowały obecne media społecznościowe. Prowadzenie zdrowego stylu życiu pozwala wglądać i czuć się dobrze. Obecne kanony piękna motywują do podjęcia dbania o to jak żyjemy, spędzamy wolny czas oraz co i jak jemy. Wygląd zewnętrzny jest głównym aspektem dzięki, któremu wielu przeciętnych zjadaczy chleba decyduje się na podjęcie pracy nad sobą, swoim ciałem i sposobem dbania o swoje zdrowie, a także komfort psychiczny.

Styl życia a nasze zdrowie

Któż z nas nie chce cieszyć się długim życiem będąc w pełni sił? Pojawia się pytanie: jak żyć zdrowo? Odpowiedź nie jest tak prosta jak mogłoby się wydawać. Potrzeba przede wszystkim dobrych chęci, bo bez nich ani rusz … Ludzie często nie zdają sobie sprawy, że czyhające na każdym kroku pokusy etapowo doprowadzają do destrukcji wydolności – ważnego czynnika pozwalającego prosperować w świecie nie rezygnując z możliwości jakie oferuje.
Wiadomym faktem jest, że ogólnodostępne używki (papierosy, alkohol etc.) niszczą od środka, ale też niekorzystnie wpływają na wygląd zewnętrzny. Co więcej – uzależniają – to zajście niesie za sobą poważne, szkodliwe, często śmiertelne konsekwencje.  Każdy z trzeźwo myślących  ludzi zdaje sobie sprawę, że głupotą jest poświęcanie swojego zdrowia kosztem ulotnej przyjemności.

Jak prowadzić zdrowy styl życia?

Niepodważalnie tryb życia wpływa znacząco na niekorzystny wygląd oraz na funkcjonowanie wszystkich układów wewnętrznych. By móc sięgnąć tych możliwości wystarczy wcielić w życie kilka prostych acz niezbędnych rad.

  • Dieta – często lekceważona, a niemniej ważna niż ruch. Trenerzy personalni nieustannie zaznaczają ważną rolę diety podczas budowania swojego ciała. Przede wszystkim to zbilansowana dieta i przyswajanie odpowiednich składników odżywczych, których organizm się domaga, pozwala w pełni kontrolować swoje samopoczucie. By nie poddać się po paru dniach potrzebna jest krzta motywacji i świadomość zadowalających rezultatów pozytywnie wpływających na zdrowie.
  • Aktywność fizyczna – stojąca na piedestale wraz z dietą. Nie trzeba wiele:
    1. Żwawy spacer – rano bądź wieczorem, a z czasem poranny jogging stanie się codziennością.
    2. Rower – od czasu do czasu z pewnością nie zaszkodzi. Nie tylko wpływa zbawiennie na naszą kondycję, ale także buduje te najbardziej pożądane kształty.
    3. Ćwiczenia – opcja dla bardziej wytrwałych. Joga, pilates, fitness to obecnie najbardziej popularne formy ruchu wśród kobiet. Dla tych, którzy wolą ćwiczyć w domu dobrą alternatywą są gotowe programy treningowe od których roi się w Internecie.
    4. Siłowania – z pewnością nauczy regularności, pozwoli nie tylko zadbać o sylwetkę, ale także nauczy organizacji dnia. Do szczęścia potrzebny jest zaledwie miesięczny karnet i do boju!
    5. Basen – pływanie cudowanie wpływa na kręgosłup dlatego warto od czasu do czasu zanurzyć się w wodzie dając wytchnienie naszym stawom.

Nie zapominajmy, że aktywność fizyczna pomaga rozładować stresy, a spokój pozwala zachować trzeźwość umysłu w każdej sytuacji.

  • Spędzanie czasu na świeżym powietrzu – to poniekąd rodzaj aktywności jednak nie chodzi tutaj o samo poruszanie się, jak o przebywanie. Nie ma nic piękniejszego od natury, świeżego powietrza… Jeśli tylko przydarzy się okazja warto wybrać się w góry bądź nad morze, w szczególności kiedy nie mamy własnego ogródka i nie często możemy pozwolić sobie na lekturę czy posiłek w otaczającej nas zielonej scenerii.
  • Należy także zwracać uwagę na to jakie produkty wybieramy, ważną rolę pełni skład produktu. Nawet jeśli coś wydaję się być zdrowe niekoniecznie musi takie być, dlatego idąc na zakupy pamiętajmy o tym, że czasem lepiej poświęcić więcej czasu i zastanowić się chociażby nad wyborem jogurtu naturalnego. Ponadto, należy spożywać sezonowe warzywa i owoce. Są one źródłem energii i wzbogacają dietę, często są lepszym odpowiednikiem suplementów diety. Te z kolei nie każdy może przyjmować, a ich dawkowanie warto skonsultować z lekarzem.
  • Konsekwencja – ostatni z czynników niezbędnych do podtrzymania zdrowego stylu życia. Mam tutaj na myśli regularność, każdego dnia należy szukać bodźca budzącego do działania. Nie wolno zapominać, że chodzi o zdrowie, dbając o nie gwarantujemy sobie lepsze samopoczucie i chęć do życia.

Zdrowy styl życia jest bez wątpienia odpowiednim wyborem, w wielu przypadkach jest także jedyną drogą ratunku do regeneracji organizmu. Nie zapominajmy jednak, że na zdrowie w głównej mierze wpływa poziom szczęścia zatem z tej przyczyny nie rezygnujmy z przyjemności, cieszmy się życiem, jedzmy zdrowo, ale nie zapominajmy o słodkościach.. Umiar to drugie imię zdrowego rozsądku. Należy traktować wszystko z małą dozą dystansu, a nagle życie nabierze odpowiednich kolorów. Kierując się tą z pozoru banalną dewizą – w zdrowym ciele zdrowy duch – sparafrazuję: w zdrowym duchu zdrowe ciało!

 

Agata Kiełkowska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four × 5 =