mężczyzna osiągający sukces

Motywacja – jak się z nią zakumplować?

W życiu człowieka jest wiele czynników decydujących o odniesionym sukcesie. Najważniejszym z nich jest motywacja, która pomaga w życiu nawet bardziej niż wysoki iloraz inteligencji. Jej brak skutkuje niechęcią do działania, brakiem wiary w siebie oraz pogorszeniem samooceny. Najwyżej postawioną potrzebą człowieka jest samorealizacja – a żeby pomóc sobie realizować siebie, musisz zadbać o to, by nigdy nie brakło Ci motywacji. Co zrobić żeby tak było?

Skąd czerpać motywację?

Jeśli masz coś do zrobienia, co samo w sobie jest dla Ciebie męczące ale wiesz, że efekty będą korzystne – wyobraź sobie odniesiony sukces. Chcesz kupić nowego laptopa, który ułatwi Ci pracę, więc powinieneś wziąć nadgodziny. Siedzenie do późna nie jest zachęcające, ale efekt już tak. Czy wizja sprawnej i szybkiej pracy na komputerze nie jest kusząca?

Zmień nastawienie. Twój mózg działa adekwatnie do tego, co robisz i co myślisz. Jeśli więc powtarzasz sobie „mam dosyć” lub „nie dam rady” to automatycznie dajesz sobie samemu informację, że sobie nie poradzisz. Spróbuj zamienić określenia negatywne na pozytywne. Zamiast mówić „jestem zbyt słaby” zacznij komunikować mózgowi, że jesteś silny. „Jestem dobry, dam radę, zrobię to” – powtarzaj to sobie, a zobaczysz, że nabierzesz chęci do działania.

Najważniejsze składniki Twojego sukcesu

Rób rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność. Jeśli chcesz się zabrać za ćwiczenia poprawiające sylwetkę, puść swoją ulubiona muzykę. Poczujesz się zrelaksowany i od razu zachce Ci się zrobić kilka przysiadów. Jeśli masz możliwość, zaopatrz się w ulubioną przekąskę. Zawsze lepiej się pracuje z przegryzanym co jakiś czas słonym paluszkiem!

Zaplanuj to, co masz zrobić. Znacznie pomoże Ci to przy pracowaniu, co więcej – efekty będą o wiele lepsze. Zrób rozpiskę na kartce lub w głowie z punktami oznaczającymi kolejność podejmowanych działań. Realizuj je po kolei i dokładnie. Jeśli wiesz co robić, o wiele łatwiej Ci się pracuje, a satysfakcja po skreśleniu ostatniego punktu jest wisienką na torcie.

Co najważniejsze, zadbaj o zdrowy tryb życia. Śpij 7,5 godziny – spanie wielokrotności 1,5 godziny jest potrzebne, by czuć się rześkim i wyspanym. Przez ten okres przechodzimy z fazy głębokiego snu na płytki, dzięki czemu łatwiej się wybudzamy. Nie zapomnij o diecie bogatej w węglowodany złożone, zawarte np. w pieczywie razowym. Na śniadanie jednak zalecane jest jedzenie produktów białkowych i owoców, które zapewnią Ci siłę i energię na cały dzień. Pomyśl również o ruchu – jeśli masz siedzący tryb życia, w wolnym czasie ćwicz lub biegaj. Mogą to być przyjemne formy aktywności fizycznej, np. zespołowa gra w siatkówkę lub rower. Dłuższy wysiłek fizyczny (przynajmniej 30 minut) wydziela w mózgu serotoninę, która odpowiedzialna jest za dobre samopoczucie. Efektem ubocznym jest zgrabna sylwetka i zdrowe płuca.

Powyższe metody pomogą Ci w osiągnięciu celów i spełnieniu Twoich najskrytszych marzeń. Zapewniam Cię, że wróci Ci chęć do działania i zamiast minusów, będziesz widział tylko plusy. Spróbuj i przekonaj się, jak łatwo możesz się samorealizować. Nie pozwól by brakowało Ci motywacji i zacznij działać!

 

Weronika Tomasik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sixteen − 2 =