dieta na stawy

Dieta na zdrowe stawy

Dobra kondycja stawów jest niezwykle ważna dla prawidłowego funkcjonowania każdego z nas. Ich stan bowiem znacząco wpływa na nasze zdolności motoryczne. Uwarunkowany jest przez wiele czynników, a jednym z nich jest utrzymywanie prawidłowej diety. Co zatem należy w niej uwzględnić, aby cieszyć się zdrowymi stawami, jak najdłużej?

Jak dbać o stawy?

Dla prawidłowej kondycji stawów znamienna jest aktywność fizyczna. Odpowiednio dobrane ćwiczenia przyczyniają się do zwiększenia objętości tkanki chrzęstnej. Sprawiają także, że do jamy stawowej wydziela się znacznie więcej płynu maziowego. Dzięki temu kondycja naszego stawu poprawia się, staje się on bardziej ukrwiony i dotleniony, co ułatwia jego regenerację po wszelkich uszkodzeniach. Należy mieć jednak na względzie, aby dobrane ćwiczenia wykonywać rozsądnie. Zbyt intensywny wysiłek może doprowadzić do przeciążenia stawu i tym samym, poważnie go uszkodzić.

Tak, jak zostało wspomniane wcześniej, kluczowa jest również właściwie zbilansowana dieta, która uzupełni niedobór istotnych składników odżywczych w naszym organizmie. To właśnie z tego, co jemy, czerpiemy substancje stanowiące budulec, zarówno kości, jak i stawów.

Mając na względzie potencjalne ryzyko, które niesie za sobą źle dobrana dieta, dobrze jest, przy jej ustalaniu, poprosić o pomoc specjalistę. Wielu z nich wskazuje, że dieta składająca się z produktów zawierających kwasy tłuszczowe i cholesterol, wpływa destrukcyjnie na kondycję stawów. W przeciwieństwie do tej bogatej w jedno i wielonasycone kwasy tłuszczowe. Spożywanie produktów, które je zawierają zadziała regeneracyjnie na nasz organizm.

Wśród szeregu dostępnych produktów, znajdują się takie, które mogą mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Jeśli zależy nam na poprawie kondycji stawów, niezwykle ważne jest, by wybierać takie, które zawierają substancje regenerujące maź stawową oraz chrząstkę.

Co powinna zawierać dieta na zdrowe stawy?

Jak już zostało ustalone, to co spożywamy, ma ogromny wpływ na nasze stawy. Przyjrzyjmy się zatem składnikom odżywczym, które powinna zawierać dieta poprawiająca ich kondycję:

  • białko – jego obecność w naszej diecie jest konieczna, gdyż stanowi ono budulec nowych tkanek, mięśni, a co najważniejsze chrząstki stawowej. Ważne jest, by produkty przez nas spożywane były źródłem białka pełnowartościowego. Należą do nich przede wszystkim te pochodzenia odzwierzęcego, czyli m.in. mleko, kefir, czy twaróg oraz ryby i mięso cielęce, drobiowe, królika,
  • kolagen – jest to niezwykle istotny budulec kości. Co więcej, czyni stawy bardziej elastycznymi i amortyzuje je. Kolagen wpływa także na odporność chrząstki. Należy jednak zaznaczyć, że wraz z upływem czasu organizm wytwarza go coraz mniej, Wpływa na to m.in. niewłaściwe odżywanie się, choroby, a także prowadzenie niezdrowego trybu życia. Wszystko to przyczynia się do tego, że maź w stawach produkowana jest w niewystarczających ilościach, co może powodować trudności z chodzeniem oraz uciążliwy ból,
  • witamina D – jej niedobór jest częstą przyczyną bóli kości oraz stawów. Źródłem witaminy D, z którego nasz organizm może korzystać samoczynnie w odpowiednich warunkach, jest słońce. Jednak mieszkańcy mało nasłonecznionych terenów, muszą uzupełniać jej niedobór odpowiednimi produktami. Witaminę D zawierają m.in. łosoś, dorsz, sardynki, tran, żółty ser, pieczarki oraz borowiki,
  • kwas tłuszczowy Omega-3 – jest to substancja, która wspomaga leczenie reumatoidalnego zapalenia stawów. Może redukować objawy tej choroby, w tym uciążliwy ból. Źródłem kwasu tłuszczowego Omega-3 są m.in. ryby, które zaleca się spożywać regularnie – dwa razy w tygodniu, a także orzechy włoskie i migdały,
  • witamina C – pełni w naszym organizmie bardzo ważną funkcję − wspomaga produkcję kolagenu oraz regenerację tkanki łącznej i chrząstek. Jej niedobór może wpływać negatywnie na kondycję stawów. Witaminę C zawierają warzywa, np. brokuły, brukselki oraz owoce, np. kiwi, porzeczka,
  • witamina E – warto do swojej diety dodać produkty bogate w nią, ponieważ działa przeciwzapalnie i zapobiega chorobom metabolicznym. Witamina E znajduje się m.in. w warzywach oraz orzechach włoskich.

Suplement diety na zdrowe stawy

Warto zaznaczyć, że brak odpowiednio zbilansowanej diety, bogatej w powyższe składniki odżywcze, może bardzo negatywnie odbić się na stanie stawów. Warto tym samym polecić suplement diety wzmacniający stawy Hyalutidin. W skład preparatu wchodzi:

  • kwas hialuronowy – jest to bardzo istotny składnik, który w naszym organizmie odpowiada za prawidłową kondycję stawów. Jego niedobór negatywnie wpływa na jakość płynu maziowego, co przyczynia się do osłabienia amortyzacji wstrząsów chrząstki stawowej. Objawami takiego stanu rzeczy są uciążliwe bóle. Odpowiednia suplementacja diety może okazać się w takim przypadku nieoceniona. Dzięki niej płyn maziowy odzyska właściwą konsystencję, co zniweluje stan zapalny,
  • chondroityna – za jej sprawą stawy są bardziej wytrzymałe, dzięki niej możliwe jest także zachowanie ich prawidłowej kondycji. Chondroityna, w połączeniu z kwasem hialuronowym, wykazuje niezwykle pozytywny wpływ na nasz organizm.

Preparat Hyalutidin to niezwykle skuteczny produkt, który z powodzeniem redukuje problematyczne dolegliwości stawów. Rekomendowany jest osobom starszym, które z racji wieku są w szczególności narażone na różnego rodzaju schorzenia. Suplementację diety powinny rozważyć również osoby, które z racji wykonywanego zawodu spędzają wiele czasu przed komputerem, są profesjonalnymi sportowcami, bądź pracują fizycznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 + seven =